Niet op één lijn met je hulpverlening? mijn.jeugdhulp.be  
 

Beste jongere,
Beste ouder,

Opgroeien en opvoeden gaat niet altijd vanzelf. Soms heb je daar hulp bij nodig. Maar af en toe gebeuren er ook dingen die je hulpverlening in de war kunnen sturen. Je hulpverlening loopt dan niet zoals jij het zelf zou willen.

Als je hulp krijgt van verschillende hulpverleners, kan dat verwarrend zijn. Je weet niet meer welke hulpverlener wat precies doet.
Of je hebt een conflict waardoor het verdere verloop van je jeugdhulp in het gedrang komt.

Herken je die situaties? Dan zijn cliëntoverleg en bemiddeling misschien wel interessant voor jou!

  • Cliëntoverleg brengt iedereen die betrokken is bij je hulpverlening samen rond de tafel om duidelijke afspraken te maken en onderling goed af te stemmen. Zo weet je binnen de kortste keren bij welke hulpverlener je terecht kunt.

  • Bemiddeling helpt je om conflicten over je hulpverlening te bespreken en op te lossen.

 

Wil je meer informatie of wil je gewoon weten wat je kunt doen als dit jou zou overkomen?

Surf dan snel naar mijn.jeugdhulp.be en bekijk zeker het filmpje met de lotgevallen van Sociaal Incapabele Michiel.

Natuurlijk kun je ook inlichtingen vragen bij je eigen hulpverlener. Als dat wat gevoelig ligt, kun je een aanvraag doen op de website. Daarna zal iemand van het regionaal loket je contacteren en naar je vraag luisteren. Als je dat zelf wilt, zal hij je doorverwijzen naar de juiste persoon.

HELP ONS om informatie over cliëntoverleg en bemiddeling te verspreiden!
Deel het animatiefilmpje met vrienden en familie via je webpagina, Facebook, Twitter of andere sociale media.
Nu al heel erg bedankt daarvoor!