JO-lijn wordt Opgroeipunt - het nieuwe meldpunt van Opgroeien!

jong meisje zittend aan laptop

Op 2 januari 2024 gaat Opgroeipunt van start. Dat bundelt de krachten van JO-lijn en de klachtendienst Kind en Gezin. 

Bij voorkeur bespreken jongeren en ouders in de jeugdhulp hun bezorgdheden of klachten eerst met de voorziening. Daarnaast kunnen jongeren, ouders en anderen terecht bij JO-lijn voor informatie of advies en met meldingen over jeugdhulp. 

Op 2 januari neemt Opgroeipunt die rol over als telefonisch en online meldpunt van Opgroeien.

Je kan er terecht met meldingen over: 

  • de diensten van Opgroeien zelf, zoals Kind en Gezin en Jeugdhulp, adoptie en zorgtoeslag
  • de organisaties die Opgroeien subsidieert en erkent, zoals kinderopvanglocaties, consultatiebureaus en jeugdhulpvoorzieningen

Opgroeipunt is vanaf 2 januari bereikbaar:

  • op het nieuwe telefoonnummer 078 170 000 (elke werkdag, van 8 tot 20 uur)
  • via het contactformulier (opgroeien.be/opgroeipunt)
  • per brief naar Opgroeipunt, Hallepoortlaan 27, 1060 Brussel

Voor een vlotte overgang zullen de contactgegevens van JO-lijn in het begin nog doorverwijzen naar Opgroeipunt.