Op
16 januari is COBE gelanceerd, het aangepaste registratiesysteem voor
cliëntoverleg en bemiddeling. Dat speelt beter in op de noden van
cliëntoverleg en bemiddeling, én verbetert de performantie van INSISTO.
COBE maakt gebruik van e-Youth
voor de identificatiegegevens van de minderjarigen en hun context. Dat
betekent o.a. dat een adreswijziging vanuit Binc, Domino of 1G1P voor
eenzelfde kind of jongere ook automatisch in COBE wordt aangepast en
omgekeerd.
Wat verandert er concreet voor cliëntoverleg en bemiddeling?
- Iedereen met toegang tot INSISTO kan rechtstreeks vanuit INSISTO
naar COBE om een aanvraag in te dienen. Het verkort stappenplan (cliëntoverleg en bemiddeling) helpt daarbij.
- Hulpverleners zonder toegang tot INSISTO maken gebruik van het aanvraagformulier op de website (cliëntoverleg en bemiddeling), waarna het team continuïteit van de afdeling Continuïteit en toegang (ACT) de vraag in COBE zal registreren.
- Kinderen, jongeren, ouders en hun netwerk blijven hun vraag stellen
via het vereenvoudigd aanvraagformulier (voor jongeren via het startpunt jongere, voor ouders via het startpunt ouders). Het team continuïteit doet dan het nodige om cliëntoverleg of bemiddeling te activeren.
|